Retail pazarı ve FMCG’de sonucu belirleyen, rafta kazanmaktır. Eğer rakiplerinizden daha iyi konumlanmayı, stok dışı ürünleri azaltmayı, daha fazla raf sahibi olmayı ve raflarınızı verimli kullanmayı başarırsanız; rafta kazanmış olursunuz.

Saha ekibiniz, müşterilerle ve market/dükkân çalışanlarıyla yüz yüze iletişimde ön safta çalışırken, bir yandan da sahadan veri toplar. Bu verinin doğru bir şekilde işlenmesi, raporlara dönüştürülmesi ve raflara yansıması gerekir. Bunun için saha ekibinizi FieldPie ile destekleyerek, mobil oldukları her an bilgi akışını kesintisiz sürdürebilecekleri bir sistem sunmalı, sahada onları güçlendirmelisiniz.

Saha ekibinizin, retail aktivitelerini optimize etmesi için rafta kazanmanın 4 yolu:

 

Mükemmel stratejiler geliştirin:

Saha ekibiniz, mobil bir saha satış ürünü kullanarak, rafların benzerlik gösterdiği marketler bölgesini belirleyebilir, böylece stok seviyesine göre marketler arası strateji geliştirebilirsiniz. Potansiyel sorunları görmenin bir diğer faydası da bu sorunları fırsatlara dönüştürme imkanıdır. Fieldpie’ın FMCG sektörüne yönelik saha satış ürünü ile bu konuda yarattığınız dönüşümü kısa sürede görebilirsiniz.

 

Ekip İçinde Verimi Artırın:

Saha ekibi yöneticilerinin, saha ekipleriyle iş birliği neticesinde karar verdiği, “hangi marketin/dükkânın, hangi saha ekibi üyesi tarafından ziyaret edilmesi” gerektiği belirlenerek; rut ve ziyaret planlaması ekip üyelerine atanır. Böylece, aynı marketin, tekrar tekrar ziyaret edilerek yaratacağı zaman kaybından kaçınabilir, saha ekibinin enerji ve motivasyonunun korunmasını sağlayabilirsiniz. Böylece raporlamalardaki değerlerinizde de anlamsız sapmalar yaşanmaz.

 

Raflarda Verimliliği Artırın:

Saha ekibiniz, rafların lokasyonunu, raf paylaştığı diğer ürünlerin kaydını tutmalı ve elindeki verileri kullanarak ayarlamalıdır. Bunun için FieldPie gibi saha ekibinizi kalem kağıtla not almaktan kurtaran, planogram, fotoğraf çekme, not alma ve anlık iletişim imkanlarını tek bir merkezden mobil olarak kullanabilecekleri bir uygulama ile ekibinizin işlerini kolaylaştırabilirsiniz.

 

Mağazanızı Veriler Belirlesin:

Gerçek fiyat ve tavsiye edilen satış fiyatından, stok dışı ürünlerin sayısına; kampanya yönetiminden, planogram ihtiyacına kadar saha ekibinden, yöneticilere akan tüm veriler; bir mağazanın başarısına (ya da başarısızlığına) ışık tutar. Saha ekibinizin, KPI’ları da bu raporlara eklendiğinde anlamlı verilerden oluşan bir rapor ortaya çıkar. FieldPie ile edinebileceğiniz bu rapor türleri; size veriyi doğru işleme, rafta kazanma ve enerjinizi, ekip gücünüzü, know-how’ı nereye yönlendireceğinize dair önemli bilgiler verir.